Category Archives: Aktualno

13Nov/19

Dotik bližine

Dotik bližine –  strokovno srečanje Slovenske zveze društev za telefonsko pomoč v stiski STS, se je v organizaciji Društva Zaupni telefon Samarijan, odvilo 12. oktobra 2019 na Fužinskem gradu v Ljubljani.

Iskreno se zahvaljujemo predavateljem, ki so 140 udeležencem dogodka predstavili spoznanja o bližini: Zoranu Milivojeviću, Juliji Pelc, Vesni Vuk Godina in Bronji Žakelj ter nastopajočim: Maši Pelc, Bharathu Ranganathanu, Barbari Čokl, Blažu Jurjevčiču in Katarini Nahtigal.

Hvala tudi Muzeju za arhitekturo in oblikovanje, Domu starejših občanov Fužine, Telekomu Slovenije, Pošti Slovenije, Atlantic Grupi, Žitu Podravka in trgovini 1001 dar.

Največja zahvala pa gre prostovoljcem, ki s posamezniki v stiski soustvarjajo bližino preko telefonske številke 116 123.

 

 

 

 

03May/17

Samarijani prejeli najvišje državno priznanje

Predsednik Republike Slovenije Borut Pahor je 3. 5. 2017,  skupaj z Odborom Republike Slovenije za podelitev državnih priznanj na področju prostovoljstva, priredil sprejem ob podelitvi državne nagrade in priznanj na področju prostovoljstva. Najvišje državno priznanje na področju prostovoljstva je prejelo Društvo Zaupni telefon Samarijan, v imenu vseh prostovoljcev pa ga je sprejela predsednica društva. Več si lahko preberete tukaj.

15Nov/16

Film Slišim tvojo stisko

Društvo Zaupni telefon Samarijan predstavlja film, s katerim želi spodbuditi, da si v stiski poiščemo pomoč. Prostovoljci Zaupnega telefona Samarijan so posamezniku v stiski za pogovor na voljo na brezplačni telefonski številki 116 123: 24 ur na dan, vse dni v letu, anonimno, zaupno in brezplačno.

Kratki film:

Napovednik:

STE V STISKI?

Pokličite na 116 123.

Vsak izmed nas se je že srečal z bremenom, ki ga prinaša stiska. Stiska lahko boli in ohromi naše življenje, če pravočasno ne poiščemo ustrezne podpore. Včasih pomaga, da o njej spregovorimo s svojci, prijatelji, včasih je treba poiskati pomoč strokovnjaka. Pomembno je, da aktivno pristopimo k reševanju stiske in si poiščemo primerno pomoč.

Zaupni telefon Samarijan je v slovenskem prostoru prisoten od leta 1996. Posameznikom v stiski omogoča brezplačen pogovor z usposobljenim prostovoljcem za pogovor prek brezplačne telefonske številke 116 123. Prostovoljci smo posameznikom v stiski na voljo 24 ur na dan, vse dni v letu.

Pogovori na Zaupnem telefonu Samarijan so popolnoma anonimni, zaupni in se ne snemajo.

V kakšni stiski?

Stiske so različne in vsak od nas jih občuti drugače. V pogovorih se pogosto dotikamo osamljenosti, težav v medosebnih odnosih, družinskih težav, težav s študijem in na delovnem mestu, izgube bližnjega, življenja z boleznijo, žalovanjem, težkimi življenjskimi preizkušnjami … Stiska ne pozna meja. Pomembno je, da v stiski niste sami, da jo z nekom podelite.

Kdaj lahko pokličete?

Kadar čutite, da je breme stiske pretežko in bo pogovor z usposobljenim prostovoljcem lahko prispeval k razbremenitvi. Pokličete lahko kadar koli, saj vam je Zaupni telefon Samarijan na voljo 24 ur na dan in vse dni v letu. Če je linija zasedena, poizkusite znova ali pokličite malo pozneje. Naj vam zasedena linija ne odvzame poguma.

Kdo se bo oglasil?

Brezplačna telefonska številka 116 123, je mednarodna številka za klic v duševni stiski za odrasle. Ob vzpostavitvi linije boste dobili avtomatski odzivnik. S pritiskom na tipko 1 boste izbrali pogovor z usposobljenim prostovoljcem Zaupnega telefona Samarijan, s pritiskom na tipko 2 pa se vam bo oglasil usposobljen prostovoljec telefona Sopotnik.

Usposobljeni prostovoljci smo sočutni člani družbe, ki smo se odločili, da del svojega prostega časa namenimo posamezniku v stiski. S spoštovanjem, odprtostjo in sočutjem za stisko drugega omogočamo, da Zaupni telefon Samarijan deluje 24 ur na dan in vse dni v letu.

Kaj lahko pričakujete?

Usposobljeni prostovoljec si bo vzel čas, da bo slišal vašo zgodbo in bo z vami ob vaši stiski tudi takrat, ko je najtežje. Pogosto odleže, ko slišimo, da nas nekdo resnično sliši, ne da bi nas sodil ali nam svetoval, in smo lahko brez skrbi, da bi za pogovor izvedel družinski član, prijatelj, sodelavec …  Ob razbremenitvi čustvene stiske lažje in z drugo energijo razmišljamo o možnih poteh iz nje. Kadar pa boste želeli informacije o drugih oblikah pomoči, vam jih bo prostovoljec podal oziroma vas bo napotil na ustrezne institucije.

Usposobljeni prostovoljci se zavedamo odgovornosti svojega dela, zato se redno izobražujemo prek supervizij in predavanj, organiziranih v okviru društva.

Česa ne počnemo?

V skladu s poslanstvom in osnovnimi načeli društva ter ob zavedanju odgovornosti  usposobljeni prostovoljci Zaupnega telefona Samarijan:

  • ne nudimo finančne pomoči;
  • ne izvajamo obiskov na domu;
  • ne organiziramo pomoči;
  • ne pošiljamo materialnih stvari ipd.

Možnost pritožbe 

V kolikor menite, da pogovor ni bil izpeljan s cilji in nameni programa ter pričakovanji (glejte zgoraj “Kaj lahko pričakujete?”), imate možnost, da se pritožite. To storite preko pritožbenega postopka, ki se nahaja na povezavi: PRITOŽBENI POSTOPEK.

Besede klicalcev

Objem po telefonu

Črna gluha noč je bila. V prsih me je žgalo od bolečine, iz minute v minuto se mi je bolj zdelo, da padam nekam globoko v samoto in brezup. Bila sem v depresiji in želela sem si slišati človeški glas. Živo bitje, da mi pove, da bo tudi te noči enkrat konec in da bo že jutri zjutraj morda vse dobro. Nisem hotela nikogar buditi, pa sem poklicala številko, na kateri sem vedela, da se bo nekdo oglasil. »Zaupni telefon Samarijan. Prosim?« sem zaslišala reči prijazen ženski glas ob petnajst minut čez tri zjutraj. Povedala sem, zakaj sem poklicala, kaj me teži. Poslušala me je. Se pogovarjala z mano. Prijazno, nežno, razumevajoče. In po dvajsetih minutah pogovora sem pomirjena zaspala. Nikoli po tistem nisem več poklicala. A če bo treba, bom spet.

Hvala! Hvala, ker ste.

Renata Ažman (napisala ob 10. obletnici delovanja Zaupnega telefona Samarijan).

Slišan sem

Ko me je nekdo poslušal in slišal, lahko na novo začutim življenje in grem naprej. Neverjetno, kako stvari, ki so se prej zdele nerešljive, postanejo rešljive, če te nekdo posluša. Kako zmeda, za katero se je zdelo, da se je ne da spraviti v nikakršen smiseln red, postane kar nenadoma jasna, če te nekdo posluša.

Zahvala anonimnega klicalca

PROSTOVOLJSTVO

Prostovoljno delo na Zaupnem telefonu Samarijan – telefonu za klic v duševni stiski je pomembno poslanstvo, ki prinaša določene odgovornosti in številne prednosti.

Usposobljeni prostovoljec Zaupnega telefona Samarijan lahko postanete, potem ko uspešno opravite uvodno usposabljanje.

Pogoji za vključitev v uvodno usposabljanje so:

  • končana najmanj V. stopnja izobrazbe;
  • starost med 20 in 70 let;
  • da ste oseba z občutkom za človeka v stiski;
  • da ste pripravljeni delo opravljati prostovoljno, brez finančnih povračil.

Uvodno usposabljanje traja tri mesece in je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Na usposabljanju se boste seznanili z Rogersovo metodo nedirektivnega svetovanja, osnovnimi načeli društva ter ravnanji v posebnih primerih.

Ob zaključku uvodnega usposabljanja boste podpisali dogovor o prostovoljnem delu in se seznanili s pravicami in dolžnostmi prostovoljnega dela v Društvu Zaupni telefon Samarijan.

Uvodno usposabljanje poteka spomladi v Ljubljani in jeseni v Mariboru. Če se nam želite pridružiti, se prijavite prek e-naslova samarijan@gmail.com ali na telefonski številki 01 2391 673.

Obveznosti usposobljenega prostovoljca:

  • spoštovanje osnovnih načel društva;
  • mesečno prostovoljno delo na telefonu za klic v duševni stiski: osem (8) ur (oziroma 2-krat po 4 ure);
  • redno obiskovanje supervizij in predavanj, organiziranih v okviru društva;
  • plačilo letne članarine.

Kaj usposobljeni prostovoljec pridobi:

  • priložnost za osebno rast prek številnih kakovostnih predavanj in supervizij, organiziranih v okviru društva;
  • brezplačno naročnino na interno glasilo;
  • priložnost, da prispeva k boljši in solidarnejši družbi.

Besede prostovoljke

»V vseh letih prostovoljnega dela na zaupnem telefonu se nikoli nisem spraševala, zakaj to počnem in kakšen smisel ima to moje početje. Od trenutka, ko sem v neki tuji seriji videla primer iz življenja mladostnice, ki je bila v stiski in je poklicala na tamkajšnji telefon, sem vedela, da si želim delati prav to. Priložnost je prišla in od takrat sem del čudovite skupine ljudi, ki darujejo svoj čas in pozorno uho za stisko bližnjega.

Ne sprašujem se, kaj lahko dam, ampak preprosto sem. V času dežurstva poskušam pustiti svoje skrbi pred vrati in biti na voljo drugim. Na šolanju smo se učili veliko stvari, ki nam pridejo zelo prav. Zame najpomembnejše je poslušanje. Tega se učim še danes. V vsem tem času pa sem vse bolj hvaležna za vse, kar sem na telefonu prejela. Klicalci ogromno dajo, čeprav si predstavljamo, da dajemo samo mi. Oni iščejo pomoč ali pa samo poslušalca in so pripravljeni razgaliti svojo stisko, pokazati svoja čustva, ubesediti tisto, kar jih boli … Oni so pogumni, čeprav velikokrat čisto obupani, jezni, prestrašeni, bolni, pa vendar preživijo in gredo naprej. Težko, pa vendar. Z vsemi svojimi težavami se lažje soočam, saj vem, da je moja preizkušnja tako majhna proti nekaterim drugim. Moje bližnje lažje sprejemam, saj se zavedam, da ima vsak globoko v sebi svojo zgodbo in živi v svoji resničnosti. Skozi pogovore prečiščujem sebe, svoja občutja, doživljanja in odzive. Delo na zaupnem telefonu je del moje osebne rasti, saj lažje sprejemam sebe z vsemi svojimi napakami in slabostmi in sprejemam drugega, ne glede na to, kdo je, kakšen je in kaj je storil.

Prostovoljno delo ni samo trenutni navdih ali modna muha, ampak je odgovornost do vseh, ki so vključeni v to. Zato poleg rednega dežuranja obiskujem tudi predavanja in supervizije.

Od prvega dne pri Samarijanu sem se čutila sprejeta taka, kot sem. Zaradi vsega tega ostajam in vztrajam.«

Mihaela

Besede prostovoljcev po svetu

Društvo Zaupni telefon Samarijan je preko Slovenske zveze telefonov za pomoč v stiski, vključeno v mednarodno organizacijo kriznih telefonov – IFOTES

Oglejte si video v katerem prostovoljci in strokovnjaki iz različnih držav pojasnjujejo delo na zaupnem telefonu, njegovo vrednost za posameznike v stiski in njih same.